between the two days

__________________________________________________________





merdeka!!

merdeka!!

merdeka!!

merdeka!!

merdeka!!

teriak PM pada tepat 12 tgh mlm.

"krack-krack,booommm2.......",barangkali itu la bunyi yang mungkin kita dengari setiap kali berlakunya sambutan hari kemerdekaan..tak lupa juga...(aku sayang kepada mu.dayang cintakan mu ataupun mentera..semerah pagi...mentera...semerah pagi mahupun yang sama waktu dengan nya)itulah alunan muzik irama lagu rock,pop rock,balada mahu pun *tut* seperti yang termaktub dalam salah satu karya hebat dan masyuk faisal tehrani.itulah bunyi-bunyian yang bising lagi membingitkan(ntah kenapa rakyat malaysia terasa syok sgt )

yang akan mewarnai malam merdeka dengan penuh riang gembira+full of happiness(bg mereka)



Heh.bila dah malam merdeka ni.faham2 sahaje.bila dah kumpul satu tempat.tengok,dengar dengan asyik sesuatu konsert bercampuran man n woman.boys n girls.mula la.selepas habes sahaja konsert.'permainan' pun bermula.diajak ke suatu tempat.gelap dan romantis.si kacak menghembus ayat-ayat manis.cinta kepada si gadis.si gadis menjawab "ahhh..sedap...romantik la.."...10 minit kemudian.kegadisan dirobek-robek dengan rela si gadis tuan empunya badan manakala serigala buas menerkam dengan nafsu remaja.huhu.cuba bayangkan.(tgh bayangkan spt di layar perak)..mashallah.'adzim' remaja-remaja zmn kini.sudah maju.bak kata Berita Harian kan.
dunia sudah berubah....................................................




______________________________________________________


RAMADHAN incoming



"mak,jom gi masjid mak.sheikh sudais turun lek..",berkata syed safwan dengan tiba-tiba.
"nak buat ape?",soal emaknya dalam keadaan dilemma.
"buat ape lg.mesti la nak solat maghrib.pastu kalau ade mase,abg nak bace quran.solat sunat lain2 lagi.ramadhan dah nak masuk dah",berkata syed safwan dengan perasaan yang gembira.
Ibunya pun terasa bersalah.muka menjadi blurr.dan berpikir.bagus betul anaknya.untung rasanya mendapat anak yang soleh seperti syed safwan.

____________________________________________________________________



dapatkah anda merungkai segala peristiwa di atas?....processing.....di mana kita berada di kala terjadinya malam2 di atas?adakah kita sibuk dengan Merdeka yang penuh dengan gejala gejala hitam pahit yang merebak ke seluruh negara umpama cendawan celup ke pekasam(baru pnyer peribahasa)


atau pun


kita sibuk dengan mempersiapkan diri.menguatkan segala kekuatan untuk menghadapi ramadhan daripada segi fizikal mahupun rohaniah?


so menjelang ramadhan ni.diajak diri ini terutamanya.dan juga orang lain utk bersama-sama
mengabdikan diri masing masing yang jahil hina dan tak berdaya dengan menghidupkan bi'ah ramadhan.dengan mengambil sebanyak-byk nya mutiara daripada tarbiyah ramadhan yang disediakan khusus untuk kita pada bulan yang mulia ini.sbb ingat geng pada bulan ramadhan :-

AWWALUHU RAHMAH (awalnya rahmat)
AUSATUHU MAGHFIRAH (dipertengahannya keampunan)
WA AKHIRUHU ITQUM MINAN NAR (dan akhirnya terselamat dari api neraka)...
miahiahiahia
(jgn byk gelak,gelap hati)

saja hendak berkongsi.segala baik dan buruk datang drpd Allah.dan asbab berlakunya sesuatu keburukan dalam tulisan ini adalah datang daripada diri yang tak tahu menulis ini.

*haraf dimaafkan.takde gmbr hendak dikongsi.malas*





back to school season



dah lama aku tak duk depan laptop ni.taip bende2 merapu.cuti baru ni macam-macam aktiviti.pehhhhh.penat.sgt penat.penat tak penat kene pegi sekolah gak isnin ni.aduhai aduhai.rase macam nak cuti lagi.tapi takut kena sound ngan mudir.hehe.




ada satu hari tu aku gi futsal.bertarikh unknown hari ahad.futsal telah dianjurkan oleh PEMBINA(Persatuan Belia Nasional) dan KRIM(Kelab Remaja ISMA).mmg gempak.sebanyak 4 kumpulan telah mengambil bahagian.antaranya ialah Unisel,Institusi As-Syakirin, Institusi Hira dan juga buat julung-julung kali nya Kelab Remaja ISMA juga telah mengambil bahagian.hahaha.




ini result friendly baru-baru ni:-



    1. Unisel

    2. As-Syakirin

    3. Hira

    4. Kelab Remaja ISMA(cuba lagi yer)




................................................................................................



ada satu hari tu aku dengan laghanya telah menonton mcm-mcm filem barat.umpama mat dadah dengan dadahnye.aku ngan akmal(kwn) dengan filem2 best.yg paling best cerita Superman Return dengan Evan Almighty.dalam cerita Superman.aku perasan Lois Lane bengang dgn Superman sebab tinggalkan Metropolis dan akibatnya Lois tulis satu article yang bertajuk :



"The world doesnt need a saviour like Superman".



benarkah?



dikala ummah tengah sibuk dengan hiburan.bercouple.bercinta2.merempit.dadah dan sebagainya.mungkin mereka tak faham.mungkin di dalam lubuk hati mereka.suara mereka menjerit 'HELP!!' bergema tapi malang sekali tiada kedengaran.mereka memerlukan penyelamat.untuk membimbing mereka.aku pun juga memerlukan penyelamat.mungkin tugas menyelamat adalah satu tugas yang amat berat.



Dalam filem Evan Almighty,aku terdengar satu kalam yang barangkali bila aku dengar,aku terfikir.kalam-kalam tersebut diucapkan oleh Morgan Freeman dalam satu babak dalam restoran bersama isteri Evan:-





"Tuhan tidak akan memberi kesabaran secara bulat-bulat kepada si di uji,



sebaliknya Tuhan akan memberi dia peluang untuk bersabar.



sama ada dia memilih untuk bersabar atau tidak."





jadi tugas 'menyelamat' kalian masih banyak.masih jauh.masih berliku-liku.kerana tugas 'menyelamat' ini tidak akan dapat dicapai dalam masa sehari.mahupun dua hari.ia memerlukan kesabaran.walaupun segala ujian,tomahan dan segala duka perlu dilalui.kerana segala dan setiap ujian tersebut membuktikan Tuhan masih sayang kepadamu.bersangka baiklah kepadaNya walau dalam apa jua keadaan.satu formula=menyelamat perlunya kepada kesabaran(hanya sekadar perkongsian)





so.ape2 pun always pray 4 my success for the incoming exams.prepare yourself for the extreme awsomeness school season.





superman+evan almighty=suatu pengajaran.



















Rehlah Kelab Remaja ISMA Shah Alam



salam alaykum w b t

dengan ini di isyhtiharkan bahawa

kelab remaja ISMA Shah Alam ingin menjemput remaja(lelaki) untuk join rehlah


tempat: Kuala Selangor Sea View
masa: Rabu 2 petang hingga khamis 12 tgh hari
yuran: 15 ringgit je drpd bazer kat cc kan?hehe
aktiviti:sukan,swimming pool,bbq dan sebagainye.
berkumpul di masjid munawarah seksyen 27 pada pukul 11 pg utk pendaftaran.


hendak menyertai?

btul nak join ni?biar btoll..boleh aje.hari ni(selasa) adalah hari terakhir bg confirmation.

kalau lmbt.naseb2.


death note episode 1

salam buat bloggers.



petikan pertama



hari lalu demi hari.



heh.aku masih sini lagi.alhamdullilah wa syukrullilah.


lega sungguh.takdir aturan Tuhan.sangat extreme






kegempakan Tuhan menentukan takdir sesuatu perkara(zarah&susunan planet),


untuk seseorang mahupun segalanya yang ada.alangkah hebat Tuhan



BLANK sementara





petikan kedua




alkisah sebuah hikayat pada tarikh ** ** ****.tidak diketahui mahupun ingin diingati.


7.20 pagi


sebuah motor tercampak mana2.


motor yamaha rc ke lc tak ingat.


pastu dengan tak disangka2.


ada mayat di hadapan.


terbaring.segan tak segan tak mahu.


janggal rase nye.ada manusia mati terbaring dengan selambe di depan mata.


dalam perjalanan ke institusi assyakirin seksyen 13



dengan nouvo ku.heh.sungguh tak sangka hariitu.


aku diam.smpi ke tempat pembelajaran assyakirin.



7.50(terlambat klass)


ust basir piah berjalan menujuku.


cuwak........gentar........


aduuhh.


ustz:asl dtg lmbt?

penulis:ada org mati.

ustz:knapa org tu mati?

penulis:sbb.......................(aku b'fikir)


hmmm..kalau hendak difikirkan kembali.
si mati baru nak pergi menjejakkan kaki ke pejabat
rutin harian si mati barangkali.mungkin kita boleh sahaja berada dalam posisi sebegitu

kamu pembaca lepas sahaje membaca blog ini

kebarangkalian utk hidup atau mati

adalah 50 peratus




"Setiap yang bernyawa akan merasakan mati"

(kalamullah)



tidak kiralah dia mati menaiki motorsikal ke

kereta kebal ke mahupun semasa menguyah gula-gula

sugus sambil melihat televisyen

to be continued


(petikan pertama+kedua=hakikat)

Hari Kantin As-Syakirin 2008

" profesional bertaqwa?''
hehe.sile baca petikan di bawah.
pengumuman yang pasti menggemparkan.
Sekolah Integrasi akan mengadakan HARI KANTIN SEKOLAH
2008 pada hari Jumaat, 29 ogos 2008.
Ahlan Wa Sahlan Wa Marbahan Ya RAMADHAN
semua dijemput hadir
jikalau berkesempatan.datangla beramai-ramai.
atau pun secara perseorang
(tp tak syok la)

aku.hidup.ilham pertama




ntah tiba kenapa tergerak dalam hati sanubari ini untuk menaip.



seakan-akan dipaksa untuknya.atau mungkin kerana pagi yang udara nya bebas daripada virus ancaman dunia.mungkin.mungkin kerana smgt berkobar-kobar utk menjejakan kaki ke sekolah menyebabkan perkara yang sebegini berlaku.



amatlah jarang sekali.datang peluang sebegini hanyala dalam jangka berbillion-billion masanya.

sungguh syukur ku sujudkan kepala ku di lantai hina untuk Maha Pengasih.



tetapi dalam meniti laluan dan perharungan di sekola tarbiyah.,terdapat juga beberapa masalah.masalah ummat.wahai rijal-rijal !dimanakah kamu???



"ko tgh wat ape tuh?"tye ana kepada seekor fulan sambil bercouple2 dengan selamba di tgh2 jalan."ahhh.aku tak wat ape2 la.borak ngan si 'tut' je.lepak arrr!!!"jeritnya dengan suara yang kesar lagi garau bak harimau yang tidak tertahan nafsu nya.



"abg dan,Israel tu siapa?"



'abg hidayah,boleh ajar sye tarbuyah,sbb skola ni tak penah ajar saya psl tarbiyah?"





Inikah GENERASI yang kita mahu ?



tidak tahu menahu akan asas-asasil islam



tidak tahu menahu akan saudaranya di Falasteen,Iraq,Chechnya mahupun Mindanao



tidak tahu akan ape ISLAM yang syumul dan sebenarnya





Memang benar.....tetapi apa kan daya.inilah REALITInya. dalam mengharungi arus-arus ini.ushh.teramat la menyeksakan.tau tidak
mengapa.tarbiyah dibuang.jahiliyah diagung2kan.manekan Tuhan tidak suka.sehingga Tuhan menggantikan bangsa 'super power'

dengan Zionis Israel yang dilaknat.tetapi ana percaya.kemenangan akan menjadi milik kita.pasti sekali.tiada keraguan mahupun
persoalan tentang nya.



Jadi....bersiap sedialah diri dengan segala 'keperluan' sebelum menerobos+merempuh dugaan dan cobaan.kerana jalan ini penuh
dengan nya.Bawa kembali daulah islamiyah ke dalam diri lantas membawa kembali daulah islamiyyah di atas muka bumi ini.(indah
sungguh kalam syeikh tarbbiyah ustaz mustafa masyhur)





pengenalan semata-mata







Mukaddimah semata-mata.pembuka bicara dengan memanjatkan kesyukuranku kepada Rabbku


di atas hidayah dan inayah dan kasih


serta cinta kepada hambaNya.Selawat dan salam ke atas Baginda An-Nabiyul Akhiruzzaman.Muhammad s a w , ahli baitnya,para


salafusolleh,syuhada dan auliya


serta mujahid-mujahid sang pengembala dunia yang menegakkan kalimahMu Ya Allah pada tempat yang paling mulia.




ku persembahkan post pertama ini ..........


dengan penuh kedhaifan dan serendah-rendah diri kepada Tuhanku.


wasilah ini juga hanyalah mau'izah dan peringatan bagiku semata-mata.


Namun jika ada kebaikan serta kemanfaatan


untuk para pembaca dan pencaknanya


semuanya adalah kurniaanya semata-mata.









*takde ape pun senarnye*(introduksi pertama semata-mata)