My Name is Ram

Fuh.Agaknya sudah lama juga saya tidak menulis ya.Iyalah,sejak berada dalam zon pasca persekolahan,aktiviti-aktiviti kampus belambak hari demi hari.Yela,kalau kita tidak beraktivisme muda-muda sebegini,bila lagi kan?

Baru-baru ini sahaja,IPT yang saya menuntutnya dalamnya,telah mengadakan Ekspo Konvesyen untuk graduan Diploma Tahfiz wal Qiraat serta Persijilan DQ-UIA.Tahniah kepada Syahir,Ahmad al Azim,Kak nabila and the geng,Afif and the geng-zulfadli,helmi,hisyam and sebagainya.

Sekitar Majlis Konvokesyen:-

special appearance by Dato Dr Masyitah Ibrahim


ibu-ibu yang sentiasa mendoakan utk graduan convo baru-baru ini.


Pengalaman yang menarik juga kepada beberapa pelajar Darul Quran.Sebab apa?Kami telah diberi peluang oleh pihak AJK Konvo Darul Quran untuk membuka satu booth Aman Palestin.Macam-macam perkara berlaku.Dari ketidakcukupan wang kecil sehinggalah bunting-bunting yang berselerak dek tiupan angin.Gambar.hmmm,nanti-nantilah saya uploadkan.

Selesai sudah konvo.Terkejut saya.Rupa-rupanya sudah dekat ya Ramadhan.Sms-sms ramadhan pun sudah mula memenuhi ruang-ruang GB e71 saya.Maaflah kalau saya tidak mereply..maklum sahaja tentang saya.Saya guna 8Pax.bukan Upax.

Akhir kalam,hendak menjadi Syaaban sebentar.Saya ingin mengingatkan anda bahawa jiran saya iaitu Ramadhan akan datang mengunjungi anda tidak lama lagi bersama isterinya iaitu Rezeki dan kedua-dua anaknya iaitu Sahur dan Iftar.Mereka akan ditemani oleh ketiga-tiga cucunya iaitu Rahmat,Barakah dan Keampunan.Mereka akan pulang selepas 20 hari dengan menaiki pesawat penerbangan Eidul Airlines.Hargai mereka dan anda akan mendapat pahala yang berlipat ganda.Dengan izin dan kehendakNya.

Ramadan Kareem Wallahu Akram

-Perkarangan Kompleks Apartment Sekitar Cheras-

3 comments:

Thaaqhib Mohammed said...

ibu-ibu yang sentiasa mendoakan utk graduan

ya!

danialarief said...

ibu sahaja?akak-akak graduan pun ada..

abdul hakim said...

bukan 30 hari ke?? typing error

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores