semakin menjadi-jadi di sana

~salam coretan umum~







Seperti yang mana kita tahu.kondisi di Gaza kian parah dan sampai kepada kemuncak.




dengan blockade yang dilakukan regim paling tiada perikemanusiaan.tidak kisah la apa-apa bahan yang disekat dari luar spt bahan api,makanan,ubat-ubatan dan sebagainya.Rakyatnya juga menghadapi situasi mati secara perlahan akibat kekurangan serta kedhaifan yang maksimum.

Ditambah pula dengan kenyataan Menteri Luar Israel yang terang-terang mengistiharkan pembatalan perjanjian genjatan senjata antara faksi-faksi Palestin seperti Hamas dan sebagainya.Kerana sejarah telah membuktikan mereka Yahudi memang tidak dapat menepati janji mereka.Akibatnya gugurnya ramai syuhada' di bumi yang diberkati.


Alloh swt. berfirman :"Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; bahkan mereka itu hidup disisi Tuhannya dengan mendapat rezki.” (QS Ali Imran, 3: 169)

tetapi malangnya kebanyakan daripada kita tidak mengambil kisah sekali pun tentang saudara-saudara kita di sana.tidak malukah kita? anak Palestina menyindir kita,termasuk rakyat,pemerintah dan sbgainya kerana ketiadaan sokongan daripada kita kecuali sedikit.

fikir.dimana suis anjakan paradigma kita?sila layari http://infopalestina.com/ms untuk berita terkini

No comments:

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores