Jalan-Jalan Cari 'Makan'

speaking about travelling.

saya nak kongsikan sedikit cerita.walaupun cerita ini bukan saya yang lalui akan tetapi saya menganggap pengalaman yang diceritakan kepada saya ini adalah amat-amat menarik sekali.saya tidak tahulah jikalau apa yang diceritakan kepada saya benar atau pun falsehood semata-mata.

ini cerita dia.dipendekkan walaupun pada hakikatnye panjang mcm paip air
kisahkah anda jikalau saya gebangkan cerita ini dan mengadakan watak2 fiksi?



ini antara ceritanya.



1.Nama dia Lyn da Maria.Umur 17 tahun.Lepasan SPM tahun 90an.Sewaktu pengembaraan solonya ke Eropah,dia jumpa macam-macam manusia.Putih hitam.Black n White.Yellow n


2.Patung-patung bogel bertebaran di merata tempat.'Seni' katakan. Green.Semuanya ada.

3.Every second,manusia di Eropah sentiasa memegang buku.Untuk dibaca.setiap saat

4.Kissings everywhere.Sehinggakan,ada satu scene bernama 'Kissing Escalator Scene'.
dalam tempoh adegan tersebut,pasangan akan mencium selama dia masih berada atas
escalator tersebut. antara escalator dengan lif?mana menjadi pilihan?

5.Patung-patung bogel?Boleh tahan lagi.Manusia bogel macammana?


6.Omputih sangat bersopan santun dengan orang lain.especially orang asing.


7.Mereka yakin dalam setiap perkara yang mereka lakukan -kata cikgu



8.Di sana,statistic mencatatkan kes bunuh diri yang meningkat



saya tak pernah travel ke bumi yang jauh dari Tanah Melayu.Oleh itu,tidak begitu terbuka minda saya kerana tempat-tempat yg saya jalan-jalan hanyalah domestic sahaja.Macam Shah Alam,Subang Jaya..alaa.Lembah Kelang sahaja.faham-faham sahajalah.area midvalley,sunway pyramid dan sebagainya.Jelas sekali perlunya pada satu keazaman dan kesungguhan untuk melakukan perjalanan seperti bermusafir di Eropah itu.

saya berharap suatu hari nanti.saya akan menjejak langkah-langkah si tenggang dlm poem si tenggang's homecoming.di mana dimensi pemikiran dia berubah setelah beliau berjalan-jalan ke negara-negara asing.mungkin mesir,madinah.middle east.cari pengalaman katakan

Credit juga diberikan kepada Miss Lyn Da Cruz yang mengajar.memberi saya ilmu bahasa.walaupun kadang kala.dia ada juga menyelitkan unsur-unsur negatif terhadap orang-orang yang beragama.cth:agama tidak penting/ritual sahaja.

Terima kasih atas pengalaman yang sempat diceritakan kepada saya.maaflah jikalau post ni terlalu mewahankan..

No comments:

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores