Enjit-Enjit Semut.Siapa Sakit Buat Tak Tahu


Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah

5 September 2009





”Dahulu kita ada pejuang bangsa yang sejati, dan pejuang Islam yang sejati. Tetapi kini semua itu tidak wujud lagi. Perjuangan nasionalis mahupun islamis telah diancam dengan arus liberalisasi, demokrasi dan globalisasi. Arus-arus ini telah menyebabkan parti-parti politik berkompromi tentang hak-hak bangsa semata-mata ingin mencapai kemenangan dalam pilihanraya,” tegas Ustaz Abdullah Zaik






Memberi contoh gerakan Ikhwanul Muslimin di Mesir, Ustaz Abdullah (Presiden ISMA(Ikatan Muslimin Malaysia)mengatakan bahawa ahli gerakan tersebut dipenjarakan setiap hari, diseksa dan dibunuh, namun tetap kekal dalam tema perjuangan ”Islam Adalah Penyelesaian” tanpa terdorong untuk menuruti arus demokrasi yang lebih. Oleh itu, beliau berkata ISMA akan komited dalam mendidik masyarakat Muslim khususnya Melayu untuk kembali kepada ajaran Islam terlebih dahulu kerana inilah yang akan menjamin kejayaan yang hakiki.








1.Boleh rujuk laman ini jika hendak mengetahau dengan menyeluruh(taklah menyeluruh pun)
2.credit to akhi Nu'man for the wonderful pictures of life
3.End

4 comments:

Anonymous said...

cantik gambar..
tahniah kpd ISMA SAK!

danialarief said...

gmbr media ISMA mana ye..hahaha..last-last guna camera digital biasa juga..

Hazim Azhar said...

Wah~ tahniah kpd penggerak2 Isma dapat wat prog yang amat bermanfaat ni. Ana kalau ade peluang betul2 nak datang, tapi x diberi maklumat(mungkin atas alasan tertentu).

X pe, yang penting fikrah bersatu dengan amal kan?

Beinal ams walyaum said...

cm gamba ustaz rizaL~

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores