Ramadan dan Syawal

-1.Cuti Raya kali ini,memang best.Kitab syariah,fiqh dan sebagainya terpaksa dijadikan sebagai kuih raya utk raya kali ini,karena lepas raya sahaja,straight ada final exam.huh

0.Darul Quran sudah melabuhkan tirainya untuk sebentar.Cuti Eid Fitri.Kalau iktikaf di DQ,masjid Darul Quran sudah tentu menjadi tempat pilihan.Surau Taqwa pun boleh tahan juga.

1.Mungkin tidak lama,tapi berbaloi dapat bersama-sama kawan di IIUM baru baru ini.Mungkin sebab sudah lama tidak berjumpa dengan kawan-kawan lama satu angkatan dan satu batch semasa di sekolah lama dahulu.Juga tidak ketinggalan dapat berkenalan kawan-kawan baharu yang datang daripada pelbagai background.Ada medik,engin,mesir,dan sebagainya.

2.Kawan-kawan arab kat sini ramai,malang sekali,saya asyek beruzlah dalam mimpi.heh.tak sempatlah nak bertaaruf sangat dengan ikhwah arab dari IIUM.Jikalau ada rezeki,teringin saya untuk berjumpa dengan Bro Dhiya,mungkin dia tiada di IIUM ketika itu.Beliau saya kira bakal menjadi Yahya Ayyash kedua.Saudara ku dari Palestin ini mengambil Masters dalam Engineering.Saya doa-doa akan dapat bertemu dengan dia kembali.Ameen

*********************************************************************

3.Jika yang tidak pernah beriktikaf di masjid IIUM,saya cadangkan anda sekurang-kurangnya sekali seumur dalam hidup cuba beriktikaf IIUM semasa Ramadhan.Heh.Macam mengagungkan pula.Tapi hendak buat macammana,ini perasaan saya.Suka pada IIUM

Sahabat-sahabat seiktikaf mempraktikkan benar surah Al Hujurat ayat 13:-



4.malas hendak bercerita panjang.
cuba la klik sini untuk gambar gambar.

No comments:

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores