back to school season



dah lama aku tak duk depan laptop ni.taip bende2 merapu.cuti baru ni macam-macam aktiviti.pehhhhh.penat.sgt penat.penat tak penat kene pegi sekolah gak isnin ni.aduhai aduhai.rase macam nak cuti lagi.tapi takut kena sound ngan mudir.hehe.




ada satu hari tu aku gi futsal.bertarikh unknown hari ahad.futsal telah dianjurkan oleh PEMBINA(Persatuan Belia Nasional) dan KRIM(Kelab Remaja ISMA).mmg gempak.sebanyak 4 kumpulan telah mengambil bahagian.antaranya ialah Unisel,Institusi As-Syakirin, Institusi Hira dan juga buat julung-julung kali nya Kelab Remaja ISMA juga telah mengambil bahagian.hahaha.




ini result friendly baru-baru ni:-



    1. Unisel

    2. As-Syakirin

    3. Hira

    4. Kelab Remaja ISMA(cuba lagi yer)




................................................................................................



ada satu hari tu aku dengan laghanya telah menonton mcm-mcm filem barat.umpama mat dadah dengan dadahnye.aku ngan akmal(kwn) dengan filem2 best.yg paling best cerita Superman Return dengan Evan Almighty.dalam cerita Superman.aku perasan Lois Lane bengang dgn Superman sebab tinggalkan Metropolis dan akibatnya Lois tulis satu article yang bertajuk :



"The world doesnt need a saviour like Superman".



benarkah?



dikala ummah tengah sibuk dengan hiburan.bercouple.bercinta2.merempit.dadah dan sebagainya.mungkin mereka tak faham.mungkin di dalam lubuk hati mereka.suara mereka menjerit 'HELP!!' bergema tapi malang sekali tiada kedengaran.mereka memerlukan penyelamat.untuk membimbing mereka.aku pun juga memerlukan penyelamat.mungkin tugas menyelamat adalah satu tugas yang amat berat.



Dalam filem Evan Almighty,aku terdengar satu kalam yang barangkali bila aku dengar,aku terfikir.kalam-kalam tersebut diucapkan oleh Morgan Freeman dalam satu babak dalam restoran bersama isteri Evan:-





"Tuhan tidak akan memberi kesabaran secara bulat-bulat kepada si di uji,



sebaliknya Tuhan akan memberi dia peluang untuk bersabar.



sama ada dia memilih untuk bersabar atau tidak."





jadi tugas 'menyelamat' kalian masih banyak.masih jauh.masih berliku-liku.kerana tugas 'menyelamat' ini tidak akan dapat dicapai dalam masa sehari.mahupun dua hari.ia memerlukan kesabaran.walaupun segala ujian,tomahan dan segala duka perlu dilalui.kerana segala dan setiap ujian tersebut membuktikan Tuhan masih sayang kepadamu.bersangka baiklah kepadaNya walau dalam apa jua keadaan.satu formula=menyelamat perlunya kepada kesabaran(hanya sekadar perkongsian)





so.ape2 pun always pray 4 my success for the incoming exams.prepare yourself for the extreme awsomeness school season.





superman+evan almighty=suatu pengajaran.



















No comments:

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores