Malaysia Tiada Konsistensi,Begitu Kita



"Rugi betul aku tak amek tiket free tu!",terbenak kata-kata halus di dalam dada Danny

"Bengap la kau Danny,awat tak gi tgk,alang-alang ticket dah free..",cemuh Izzat kepada Danny dengan nada yang memerli.

aihh...2 tiket menyaksikan perlawanan Manchester United dengan Malaysia dibuang begitu sahaja.Bukan buang secara literally akan tetapi ticket tersebut ditolak saya..
Rugi ke??Tidak sama sekali

Even emak saya juga pergi menonton perlawanan tersebut.Terkejut dibuatnya saya.Saya rasa atas 'sebab2' tertentu,mak saya beria-ria menonton perlawanan tersebut.Aduhai

إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ


Namun difikir-fikir kembali.Whats the point anyway.2 Hours of sitting in a chair.cheering for our favourite football team.Teringat masa-masa dahulu masa saya pernah menyaksikan perlawanan antara Norwich City versus Malaysia.Melompat-lompat saya dibuat hiruk pikuk di sana.Begitu juga dengan perlawanan friendly antara Selangor dan Singapura.Terjerit-jerit saya..


Adakah saya masih seperti itu?
Saya harap tidak.Itu zaman saya ketika tidak ada kefahaman.

No comments:

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores