Renungan Dari Kota Kaherah

1.Akhirnya,penantian selama hampir setahun telah menjadi kenyataan.




2.Saya ingat lagi apabila kami telah menghabiskan peperiksaan STAM 2010 di Ipoh,saya telah mengambil kesempatan cuti yang panjang untuk melancongkan diri ke Kaherah sebentar.Berbulan-Bulan juga saya habiskan masa di Kaherah mencari cinta dan permata.




3.Kemudian datangnya 25 Januari 2011,peristiwa revolusi dan kebangkitan rakyat Mesir terhadap penguasa zalim Hosni Mubarak telah menyebabkan beberapa kekecohan.Kerajaan Malaysia terpaksa memanggil semula pelajar-pelajar pulang ke Malaysia atas faktor keselamatan.Aku pulang.

4.Aku sudah pulang.Aku mula-mula tiada idea apa yang bakal dibuat di Malaysia untuk cuti yang amat-amat panjang.Aku meluangkan masa sebulan di rumah keluargaku di Kuala Lumpur sebelum daku mengambil peluang pergi mencari kerja part time untuk mencari pengalaman dan ilmu.Setelah beberapa masak-masak fikiran,aku pun bekerja di Shah Alam dengan Abe Naim.Seronok juga bekerja dengan mereka.

5.Bulan Mei,kemalangan besar menimpa diri.Aku terpaksa terlantar di hospital selama 2 minggu dan telah menjalani pembedahan tulang.Beberapa tulang aku telah mengalami kecedaraan.Tulang selangka patah,Tengkuk belakang retak,dan beberapa tulang belakang juga retak dek hentakan kuat semasa kemalangan.Tapi semua berjalan dengan lancar.Syukur kerana Allah memberikan aku peluang lagi untuk masih hidup.

6.Tiga bulan berlalu,sudah tiba masanya.Kebetulan pula aku sudah pulih walaupun tidak sepenuhnya,tetapi aku rasa ia memadai untuk ku bermusafir ke Timur Tengah.Dan di sini aku.Merenung dari Kota Kaherah.



No comments:

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores