The Mourn Of 2009

25 JUNE 2009


Di kala mengisi masa lenggang pada tengah hari.menjadi rutin saya untuk membelek-belek remote astro sambil menekan ke chanel-chanel kegemaran.saya tekan ke chanel ART.tiada apa yang menarik.Hanya video-video yang menjolok dan lawak-lawak arab yang mengjengkelkan(kerana tidak faham).Rutinnya juga,saya juga akan membelek-belek chanel berita tidak kira berita tempatan atau luar negara.Mulanya AWANI.berita tentang pemergian Mikaail Jackson.Sama juga dengan CNN dan Al Jazeera.Semuanya melaporkan tentang kematian beliau.


(1958-2009)

Saya ingat lagi beberapa minggu lepas,beliau hendak mengadakan konsert setelah sudah lama tidak mengeluarkan album terbaru.Album terakhir pada tahun 2000 tidak silap saya.Namun,apakan daya ajal sudah tiba.

Masih segar bugar juga dalam kepala,tentang kisah yang selalu diceritakan oleh mak kepada saya.Sewaktu emak saya menuntut sedikit ilmu di negeri Uncle Sam,dia sempat mengikuti konsert Michael Jackson di Texas.Dengan penonton yang amat ramai ketika itu,emak saya betul-betul menjadi peminat sejati Jackson ketika itu.Biasalah.Waktu remaja.


Akan tetapi,25 Jun menjadi saksi pemergian beliau.Perginya seorang Muslim yang pernah menggegarkan alam hiburan.Berkabungnya peminatnya yang berbillion di serata dunia.


Rolf Schmidt-Holtz, CEO, Sony Music Entertainment, said: "Michael Jackson's unsurpassed artistry and beloved music brought joy to every corner of the world. We join today with his millions of fans in expressing our profound sadness and we offer our deepest condolences to his family and loved ones. It was a true privilege for all of us in the Sony Music family to work with one of the most talented superstars in the history of music. We will miss him greatly."


Moga roh serta pemergiannya dirahmati Allah.Moga juga dengan kemasukkannya dalam Islam dapat menerbitkan satu harapan baru terhadap seruan kepada kebenaran khususnya di Amerika dan dunia secara amnya.Jikalau berkesempatan sila ke sini

3 comments:

[me] said...

sharifah sakinah likes this.

Hojikuzai said...

owh! ako ni jauh btol ketinggalan. xtau lak die muslim.

danialarief said...

muslim atau tidak.terpulang kepada masing-masing.

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores