Trip To Kamunting,Perak

Jikalau yang sudah biasa,Kamunting sinonim didengari sebagai tempat yang sensitif untuk diperkatakan.Ahli keluarga ditangkap(bukan untuk dibawa ke resort peranginan) sebaliknya ditahan tanpa satu sebab sekalipun.

saya masih beruntung kerana tidak pernah disumbat mana-mana tempat sekalipun.

Inilah Kamunting,Perak

didalam hati terdetik frasa "Katakan tidak kepada ISA???"
hati meraung kepelikan dan kelaparan.


ini antara fakta perjalanan/musafir kami

1.Perjalanan ke Kamunting ini memakan masa selama 3 jam setengah(dipandu abg asyraf) sementara perjalanan balik pula mengambil masa sebanyak 5 jam(versi abg kamarul)
Berada di walimah Bro Fairul hanyalah sejam masanya.tak terkata.

2.setiba sahaja di wedding tersebut.lauk pauk mauknya yang lazat.hendak sahaja ditambah tetapi terhalang akibat rasa malu tak bertempat dan keramaian orang yang hadir di wedding pada masa tersebut.rugi.

3.Saya dan abg kamarul paling kuat tidur di dalam kereta.Siap dijadikan packet-packet keropok Master Potatoes sebagai bantai.cuba bayangkan.

4.Harapan tinggi abg azizudin dan abg asyraf terhadap cendol perak hancur lebur.musnah.lega saya amatlah fuhh.takdelah nak kena belanja

5.abg kamarul tidak mengangkat handbrake lantas ketika membuka pintu dan tanpa disedari,kereta sedang berjalan.semua ketawa terbahak-bahak.senyum.

6.saya tidak membawa camera.

7.Tahniah kepada Muallim Fairul Nafazli dan isteri.'moga cemerlang'

No comments: