Stucked In A Time Of Crisis

1.Saya tidak begitu menyangka tarikh 15 Mac menjadi 1 titik permulaan.1 titik yang bakal membawa ke destinasi yang menjadi rebutan seluruh pelajar satu Malaysia.Beribu-ribu applicants dihantar.dari beribu-ribu,tinggal hanya ratus-ratusan.Dari ratus-ratusan,tinggal hanya seratus.Dan itulah batch 2010/2013

2.Saya merancang,anda merancang.Nenek Wan di Ipoh,spesifik lagi,Kg Sungai Rokam juga merancang.Saya merancang hendak menyambung pelajaran di Jordan,kamu pula mungkin merancang untuk belajar di Jordan juga,mungkin USA.Mungkin.Nek Wan merancang apa pula nek??Owh,saya terlupa bahawa juga Allah juga telah merancang.Sedarnya saya bahawa Allah juga merancang membuat hati saya terangkat beban bagaikan sebuah gunung.Gunungnya tidaklah begitu besar,mungkin cuma saiznya sebesar Gunung Tahan.

3.Saya telah dedikasikan hidup saya,akhir-akhir ini dengan pergi ke sana sini,urusan zakat,pentadbiran masjid.Cop di sana,cop di sini.Pengangkutan?Semenjak ketiadaan Nouvo,saya hanya bergantung kepada pengangkutan awam untuk dimobilizekan diri ini.Wang habis,ditelan teksi,ditelan KTM,semuanya untuk ke Jordan.





20 April

Ini Keputusannya

Mesir(Pengajian Islam dan Bahasa Arab)

  • Assidiq Fauzan(STAM Hidayah)
  • Ahmad Solehuddin Ismail(STAM Hidayah)
  • Nabil Fikri (STAM Hidayah)
  • Ahmad Farhan Selamat(STAM Hidayah)

Mesir(Perubatan)

  • Sakinah Zulkarnain(SAMTTAJ)
  • Zuriani Zulkifli(SAMTTAJ)

Jordan(Pengajian Islam dan Bahasa Arab)

  • Ammar Bin Roslan(SMI HIRA JERAM)
  • Intan Quraisha Rahman(SAMTTAJ)
  • Aqilah Ali(SAMTTAJ)

Ini antara insan-insan yang bertuah dan berhak mendapat tajaan dari kepada kerajaan kerana mereka telah berusaha.Semua orang berusaha.Cuma rezeki itu kan Allah yang beri.

4.Ada seorang senior berkata selepas keluar keputusan zakat."tkpe,ketentuan Allah ada dalam keputusan tu,apa-apa pun,nta pilih DQ,make sure dont regret it,maybe it will turnout better than you can ever imagine.No one knows right?

"Open your eyes and hearts and mind,if you just look bright to see the sign".Itu Maher Zain kata.Ada logik juga dia kata macam itu.

5.Wish me luck.

5 comments:

thaaqhib said...

its 20th of april!

erm.. hidup ni satu hala. satu hala je jalan dia. xleh patah balek.

apapun jalan kita, teruskan berjalan.

Ali Zaki said...

salam...
xkisah dimana, insyaAllah kita teruskan amal kita

Ibnu Roslan said...

Ana sentiasa doakan anta..teringat memori kita selalu bersama.. rupanya sekejap saja kenangan itu...masing-masing membawa haluan masing2..sentiasa merindui...mabruk..~semoga maju jaya..

yusra said...

mabruk alaik..tahniah..dpt dq..pasti de hikmah de sebalik usaha nk g jordan..ALLAH lbh mamahami n mengetahui ape yg terbaik tuk hambaNYA..semoga terus berjaya n cemerlang dunia akhirat..insyallah..

amin.mh said...

Danial Al-Asr.
berhijrah !

Dapatkan Segera daripada Istisyhad Bookstores